يهتم بمتابعة أخبار الكلية و التناقش بين الطلاب حول الموضوعات التي تهم طلاب الطب بوجه عام وطلاب طب الفيوم بصورة خاصة


    Just for laugh..............

    شاطر

    Dr.sandy
     
     

    انثى

    تاريخ التسجيل : 26/07/2008
    رقم العضوية : 8
    عدد المشاركات : 1046
    العمر : 26
    نقاط : 4493
    إحترام القوانين :

    كلمة : اللهم اني اسالك علما نافعا وقلباخاشعا

    المهنه :

    مزاجي :

    بلدي :



    default Just for laugh..............

    مُساهمة من طرف Dr.sandy في الإثنين 6 يوليو - 11:53:33

    </A>

    />السلام
    عليكم
    عاملين إيه يا دكاترة؟؟
    من زمان الواحد ماشاركش
    بس هتتعوض بإذن الله
    ..
    قرئت قصه وعجبتني فحبيت انقلها لكم..

    7
    7

    هذه القصة حقيقية وليست من وحي الخيال مفاد القصة باختصار حادثة سرقه حصلت مع احد الناس حيث

    فقد سيارته وقام بالإبلاغ عنها لفترة طويلة دون جدوى ،

    وفي يوم من الأيام وبعد مرور أكثر من شهرين وجد السيارة أمام منزله فقام بفتحها وتفقدها جيدا ولم يكن

    فيها ضرر أو تلف أبدا الغريب في القصة أنه وجد بداخل السيارة رسالة من سارقها يقول فيها

    "عزيزي
    صاحب السيارة لقد اضطررت لأخذ سيارتك
    لظرف طارئ حل بي وأشعر بالأسف الشديد والندم الكبير مما بدر مني وأتمنى أن تصفح عني وتتقبل كل أسفي ، وحيث أنه قد بدر مني ما حصل فإني ادعوك أنت وعائلتك الكريمة لقضاء خمسة أيام في مدينة
    جده للتنزه والاستجمام في فندق ............ ؟
    "
    اكيد فندق شيرتون" وذلك لرد الجميل وتعبيرا مني عن اسفي لما قد فعلت
    والسلام خير الختام
    بجد محترم والله


    نظر صاحب السياره للرساله في دهشه وقام بقرائتها اكثر من مره وهو في حيرة
    من امره فقام بإبلاغ مركز الشرطه عن تنازله للبلاغ وانه قد وجد سيارته المسروقه وانتهى الامر وحفظ
    البلاغ ، وقام بالاتصال بالفندق المذكور بالرساله فوجد انه قد تم فعلا حجز غرفه كبيره له ولعائلته الكريمه
    فقام بإخبار عائلته عن الموضوع كاملا ، فرح الجميع بالقصه ودعوا ايضا لسارق السياره

    وسامحوه وعفو عنه ، ثم قام صاحب السيارة بالسفر لمدينه جده هو وعائلته ومكثوا في الفندق المذكور

    خمسة ايام بالضبط وهم فرحين ومسرورين وعند عودتهم من السفر وذهابهم الى منزلهم وجدو المفاجئه المدهشه..


    كل ما في المنزل من اثاث ومقتنيات واثريات حتى اغراض المطبخ وسفرة الطعام كلها جميعا
    < !
    مسروقه بالكامل ! >

    ووجدوا رساله مكتوب فيها ((ثمن الاقامه في الفندق))
    )))>>
    التوقيع سارق السياره المحترم !!!>>(((

    إيه رأيكم في القصة دي
    تجيب الشلل صح؟؟؟
    lol! lol! lol!

    mostafa_hawash
     
     

    ذكر

    تاريخ التسجيل : 19/10/2008
    رقم العضوية : 105
    عدد المشاركات : 979
    العمر : 26
    نقاط : 3749
    إحترام القوانين :

    المهنه :

    بلدي :



    default رد: Just for laugh..............

    مُساهمة من طرف mostafa_hawash في الإثنين 6 يوليو - 12:01:46

    هو ماشي مع المثل اللي بيقول.....ان سرقت اسرق جمل
    نيس توبيك يا دكتورة good

    ahmed
     
     

    ذكر

    تاريخ التسجيل : 28/03/2009
    رقم العضوية : 208
    عدد المشاركات : 42
    العمر : 26
    نقاط : 2876
    إحترام القوانين :

    كلمة : يستطيع العضو كتابة ما يشاء هنا

    المهنه :

    بلدي :



    default رد: Just for laugh..............

    مُساهمة من طرف ahmed في الإثنين 6 يوليو - 12:11:26

    هي قصه غريبه شويه
    بس بتأكد ان كل حاجه اساسها التفكير
    وانا بصراحه عجبني تفكير السارق اوي


    Dr.sandy
     
     

    انثى

    تاريخ التسجيل : 26/07/2008
    رقم العضوية : 8
    عدد المشاركات : 1046
    العمر : 26
    نقاط : 4493
    إحترام القوانين :

    كلمة : اللهم اني اسالك علما نافعا وقلباخاشعا

    المهنه :

    مزاجي :

    بلدي :



    default رد: Just for laugh..............

    مُساهمة من طرف Dr.sandy في الإثنين 6 يوليو - 12:15:24

    شكرا يا دكاترة ع المرور
    نورتوا التوبيك

    Dr.Ahmed
     
     

    ذكر

    تاريخ التسجيل : 09/09/2008
    رقم العضوية : 56
    عدد المشاركات : 3034
    العمر : 26
    نقاط : 6389
    إحترام القوانين :

    كلمة : فالله خير حافظا .. وهو أرحم الراحمين

    المهنه :

    مزاجي :

    بلدي :



    default رد: Just for laugh..............

    مُساهمة من طرف Dr.Ahmed في الإثنين 6 يوليو - 12:28:42

    لالالالالا ملهومش حق الوحشين دول يعملو كده
    بس الطمع بيوقع اصحابه في مشاكل
    إيه رأيكم في القصة دي
    تجيب الشلل صح؟؟؟

    في ظاهر الموضوع انه يشل ..بس بعد ما عملت ( شوك ابسوربشن) واستوعبت الحكاية .. فهمت الموضوع
    شكراً على القصة يا دكتورة

    hamzawy
     
     

    ذكر

    تاريخ التسجيل : 02/11/2008
    رقم العضوية : 117
    عدد المشاركات : 444
    العمر : 28
    نقاط : 3219
    إحترام القوانين :

    كلمة : لا اله الا انت سبحانك ربى انى كنت من الظالمين

    المهنه :

    بلدي :



    default رد: Just for laugh..............

    مُساهمة من طرف hamzawy في الإثنين 6 يوليو - 14:15:09

    البلد ده يحصل فيها اكتر من كده
    وعربيه بابا اتسرقت قبل كده بس ملقناش فيها رسايل
    smile
    شكرا على الموضوع دكتوره ساندى

    Dr.sandy
     
     

    انثى

    تاريخ التسجيل : 26/07/2008
    رقم العضوية : 8
    عدد المشاركات : 1046
    العمر : 26
    نقاط : 4493
    إحترام القوانين :

    كلمة : اللهم اني اسالك علما نافعا وقلباخاشعا

    المهنه :

    مزاجي :

    بلدي :



    default رد: Just for laugh..............

    مُساهمة من طرف Dr.sandy في الإثنين 6 يوليو - 14:26:25

    Dr.Ahmed كتب:
    لالالالالا ملهومش حق الوحشين دول يعملو كده
    بس الطمع بيوقع اصحابه في مشاكل
    إيه رأيكم في القصة دي
    تجيب الشلل صح؟؟؟

    في ظاهر الموضوع انه يشل ..بس بعد ما عملت ( شوك ابسوربشن) واستوعبت الحكاية .. فهمت الموضوع
    شكراً على القصة يا دكتورة

    الشكر لله يا دكتور
    شكرا لمرورك

    Dr.sandy
     
     

    انثى

    تاريخ التسجيل : 26/07/2008
    رقم العضوية : 8
    عدد المشاركات : 1046
    العمر : 26
    نقاط : 4493
    إحترام القوانين :

    كلمة : اللهم اني اسالك علما نافعا وقلباخاشعا

    المهنه :

    مزاجي :

    بلدي :



    default رد: Just for laugh..............

    مُساهمة من طرف Dr.sandy في الإثنين 6 يوليو - 14:28:55

    hamzawy كتب:
    البلد ده يحصل فيها اكتر من كده
    وعربيه بابا اتسرقت قبل كده بس ملقناش فيها رسايل
    smile
    شكرا على الموضوع دكتوره ساندى

    الحمد لله ان مفيهاش رسايل
    بس يا ترى لو لقيتوا رسالة كنتوا هتصدقوها I don't Know
    نورت التوبيك يا دكتور

    زائر
    زائر

    default رد: Just for laugh..............

    مُساهمة من طرف زائر في الإثنين 6 يوليو - 15:03:48

    بجد انا كنت متوقعة النهاية وانا بقرأة اول ما وصلت للرسالة اللي سابها في العربية بجد حلوة

    shahd
     
     

    انثى

    تاريخ التسجيل : 16/06/2009
    عدد المشاركات : 486
    العمر : 25
    نقاط : 3310
    إحترام القوانين :

    كلمة : ما اصعب ان تبكي بلا دموع
    و ما اصعب ان تذهب بلا رجوع
    و ما اصعب ان تشعر بالضيق و كأن المكان من حولك يضيق





    المهنه :

    مزاجي :

    بلدي :



    default رد: Just for laugh..............

    مُساهمة من طرف shahd في الإثنين 6 يوليو - 15:26:33

    good good good

    Mohamed Hosny
     
     

    ذكر

    تاريخ التسجيل : 18/08/2008
    رقم العضوية : 19
    عدد المشاركات : 2970
    العمر : 26
    نقاط : 5800
    إحترام القوانين :

    كلمة : انا مش عايز اكتب اي حاجه هنا

    المهنه :

    بلدي :



    default رد: Just for laugh..............

    مُساهمة من طرف Mohamed Hosny في الإثنين 6 يوليو - 15:48:37

    موضوع حلو بس قديم شويه
    دا انا سامعها وانا في اعدادي
    37
    بس حد سمع بقى عن الحرامي الي سرق راجل وخرج من البيت في حماية الشرطة ؟؟؟
    40



    "اللهم انت ربي لا اله الا انت خلقتني وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما
    استطعت اعوذ بك من شر ما صنعت وابوء لك بنعمتك على وابوء لك بذنبي فاغفر
    لى فانه لا يغفر الذنوب الا انت "



    shahd
     
     

    انثى

    تاريخ التسجيل : 16/06/2009
    عدد المشاركات : 486
    العمر : 25
    نقاط : 3310
    إحترام القوانين :

    كلمة : ما اصعب ان تبكي بلا دموع
    و ما اصعب ان تذهب بلا رجوع
    و ما اصعب ان تشعر بالضيق و كأن المكان من حولك يضيق





    المهنه :

    مزاجي :

    بلدي :



    default رد: Just for laugh..............

    مُساهمة من طرف shahd في الإثنين 6 يوليو - 15:54:37

    Mohamed Hosny كتب:

    بس حد سمع بقى عن الحرامي الي سرق راجل وخرج من البيت في حماية الشرطة ؟؟؟
    40

    لا ماسمعتش قبل كده

    بس ده بجد ولا ايه ؟

    Mohamed Hosny
     
     

    ذكر

    تاريخ التسجيل : 18/08/2008
    رقم العضوية : 19
    عدد المشاركات : 2970
    العمر : 26
    نقاط : 5800
    إحترام القوانين :

    كلمة : انا مش عايز اكتب اي حاجه هنا

    المهنه :

    بلدي :



    default رد: Just for laugh..............

    مُساهمة من طرف Mohamed Hosny في الإثنين 6 يوليو - 16:30:45

    هي طويله بس حلوة جدا
    good
    كان فى لص شاب يسرق محافظ الناس وحقائب النساء وهكذا يعيش

    ولكن المشكله ان الشرطه بدأت تعرفه فأي سرقه فى منطقته تقبض عليه

    الشرطه سواء كان هو السارق ام لا ويضرب ويتبهذل

    فقرر ترك البلده لإنه لم يعد له عيش هناك

    وقرر السفر الى امريكا ولجأ الى احد اصدقائه وزور له فيزا

    وسافر هناك وجلس اول يوم يراقب الناس اين يضعون محافظهم

    لإنه جديد فى البلد ويجب ان يتروا

    وبعد ثلاث ايام من مراقبه الناس

    سرق اول محفظه وفورا قبض عليه رجل وسيم يرتدى لبس فاخر

    وهنا اللص كاد ان يقف قلبه

    واخذ يتسامح من الرجل ويقول انا لم اكن اقصد ان اسرق

    وكان فى باله ان من قبض عليه من رجال الشرطه

    ولكن الرجل الامريكى قال له لا تخف انا لص مثلك وكنت اراقبك واريدك ان تعمل معى

    ففرح اللص الشاب وقال انا مستعد

    وبدء الامريكى يدربه وكان يضع له المال ليختبره ولكن هذا الأخير لم يخن صديقه الجديد

    وبعد سته اشهر من التدريب وبعد ان وثق الامريكى باللص الشاب

    قال له اليوم سننفذ اول عمليه

    واعطاه لبس فاخر وذهبوا لينفذوا العمل

    ودخلوا قصر بمفتاح قد احضره الامريكى

    ودخلوا للغرفه التى بها الخزينه

    وفتشوها ووجدوا الخزنه وفتحها الامريكى بدون كسر

    واخرج المال وجلس على الكرسى

    وقال للص الشاب احضر لنا ورق اللعب

    فاندهش وقال لنهرب الان ونلعب فى بيتنا ولكن الامريكى نهره

    وقال انا القائد افعل كما اقول لك

    وفعلا احضر ورق اللعب وبدئوا يلعبون

    ولكن الامريكى قال له افتح المسجل بصوت مرتفع

    وفعلا فتح المسجل ورفع

    ولكنه كان غير مقتنع وقد تاكد انهم سيقبض عليهم لا محاله

    واثناء تفكير اللص الشاب حضر صاحب القصر وبيده مسدس

    وقال ماذا تفعلون يا لصوص

    لكن الامريكى لم يكترث وقال لصاحبه اكمل اللعب ولا تابه له

    وفعلا اكملا اللعب ولكن صاحب القصر اتصل فى الشرطه

    وحضرت الشرطه

    فقال لهم صاحب القصر هؤلاء لصوص سرقوا الخزنه وهذى هي الاموال

    التى سرقوها امامهم

    فقال الامريكى للشرطه

    >>هذا الرجل يكذب لقد دعانا هنا لنعلب معه وقد لعبنا فعلا وفزنا عليه

    ولما خسر امواله اخرج مسدسه وقال

    اما تعطونى مالى واما اتصل فى الشرطه واقول انكم لصوص

    فنظر الضابط ووجد الكؤوس الثلاثه والمال موضوع على الطاوله

    والموسيقى وهم يلعبون غير مكترثين

    فحس ان صاحب القصر يكذب فقال له الضابط

    انت تلعب ... ولما تخسر تتصل بنا

    ان عدتها مره اخرى ارميك فى السجن

    واراد ان يغادر الضابط ولكن الامريكى استوقفه

    وقال له يا سيدى ان خرجت وتركتنا قد يقتلنا فخرج اللصان من المنزل

    بحماية الشرطه
    ------
    Just 4 Laugh
    happy



    "اللهم انت ربي لا اله الا انت خلقتني وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما
    استطعت اعوذ بك من شر ما صنعت وابوء لك بنعمتك على وابوء لك بذنبي فاغفر
    لى فانه لا يغفر الذنوب الا انت "



    Dr.sandy
     
     

    انثى

    تاريخ التسجيل : 26/07/2008
    رقم العضوية : 8
    عدد المشاركات : 1046
    العمر : 26
    نقاط : 4493
    إحترام القوانين :

    كلمة : اللهم اني اسالك علما نافعا وقلباخاشعا

    المهنه :

    مزاجي :

    بلدي :



    default رد: Just for laugh..............

    مُساهمة من طرف Dr.sandy في الإثنين 6 يوليو - 17:56:53

    شكرا يا جود وشهد على مروركم

    Dr.sandy
     
     

    انثى

    تاريخ التسجيل : 26/07/2008
    رقم العضوية : 8
    عدد المشاركات : 1046
    العمر : 26
    نقاط : 4493
    إحترام القوانين :

    كلمة : اللهم اني اسالك علما نافعا وقلباخاشعا

    المهنه :

    مزاجي :

    بلدي :



    default رد: Just for laugh..............

    مُساهمة من طرف Dr.sandy في الإثنين 6 يوليو - 18:01:24

    Mohamed Hosny كتب:

    موضوع حلو بس قديم شويه
    دا انا سامعها وانا في اعدادي

    معلش يا دكتور اهي حاجة على ادي
    37
    بس حد سمع بقى عن الحرامي الي سرق راجل وخرج من البيت في حماية الشرطة ؟؟؟

    40

    انا بقى سمعت القصة دي قبل كده
    هي حلوة بس قديمة شوية


    ع العموم نورت التوبيك يا دكتور clean

    Mohamed Hosny
     
     

    ذكر

    تاريخ التسجيل : 18/08/2008
    رقم العضوية : 19
    عدد المشاركات : 2970
    العمر : 26
    نقاط : 5800
    إحترام القوانين :

    كلمة : انا مش عايز اكتب اي حاجه هنا

    المهنه :

    بلدي :



    default رد: Just for laugh..............

    مُساهمة من طرف Mohamed Hosny في الإثنين 6 يوليو - 20:21:52

    ماشي




    "اللهم انت ربي لا اله الا انت خلقتني وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما
    استطعت اعوذ بك من شر ما صنعت وابوء لك بنعمتك على وابوء لك بذنبي فاغفر
    لى فانه لا يغفر الذنوب الا انت "



    زائر
    زائر

    default رد: Just for laugh..............

    مُساهمة من طرف زائر في الإثنين 6 يوليو - 20:57:35

    بجد القصتين احلى من بعض

    hamzawy
     
     

    ذكر

    تاريخ التسجيل : 02/11/2008
    رقم العضوية : 117
    عدد المشاركات : 444
    العمر : 28
    نقاط : 3219
    إحترام القوانين :

    كلمة : لا اله الا انت سبحانك ربى انى كنت من الظالمين

    المهنه :

    بلدي :



    default رد: Just for laugh..............

    مُساهمة من طرف hamzawy في الإثنين 6 يوليو - 21:27:03

    لا مظنش اننا هنطلع رحلات

    وانا اصلا بكره البلد ده

    وكنت دايما اعمل مشاكل فى المدرسه

    والطلبه كانت تخاف منى اوى مبرحمش

    بس العربيه لما رجعت كان فيها زجاجات خمره

    وريحتها وحشه اوى

    بابا مركبهاش اسبوع بسبب الريحه

    وبعديها باعها

    hamzawy
     
     

    ذكر

    تاريخ التسجيل : 02/11/2008
    رقم العضوية : 117
    عدد المشاركات : 444
    العمر : 28
    نقاط : 3219
    إحترام القوانين :

    كلمة : لا اله الا انت سبحانك ربى انى كنت من الظالمين

    المهنه :

    بلدي :



    default رد: Just for laugh..............

    مُساهمة من طرف hamzawy في الإثنين 6 يوليو - 21:34:47

    حلوه القصه ده يا حسنى
    الحراميه بقوا اذكيه اوى

    iten ahmed
     
     

    انثى

    تاريخ التسجيل : 21/05/2009
    رقم العضوية : 223
    عدد المشاركات : 157
    العمر : 25
    نقاط : 3297
    إحترام القوانين :

    كلمة : نعيب زماننا والعيب فينا ومالزماننا عيب سوانا
    وقد نهجو الزمان بغير ذنب ولو نطق الزمان لنا هجنا
    وليس الذئب يأكل لحم ذئبا ويأكل بعضنا بعضا عيانا

    المهنه :

    بلدي :



    default رد: Just for laugh..............

    مُساهمة من طرف iten ahmed في الثلاثاء 7 يوليو - 5:01:27

    موضوع جميل وجزاك الله خيرا بس انا توقعت النهايه

    Dr.sandy
     
     

    انثى

    تاريخ التسجيل : 26/07/2008
    رقم العضوية : 8
    عدد المشاركات : 1046
    العمر : 26
    نقاط : 4493
    إحترام القوانين :

    كلمة : اللهم اني اسالك علما نافعا وقلباخاشعا

    المهنه :

    مزاجي :

    بلدي :



    default رد: Just for laugh..............

    مُساهمة من طرف Dr.sandy في الثلاثاء 7 يوليو - 8:08:13

    شكرا يا جماعة على مروركم

      الوقت/التاريخ الآن هو الخميس 8 ديسمبر - 1:02:06